Warning: include(/home/chcialem/public_html/maz/libraries/joomla/filesystem/dump.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 77

Warning: include(/home/chcialem/public_html/maz/libraries/joomla/filesystem/dump.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 77

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/chcialem/public_html/maz/libraries/joomla/filesystem/dump.php' for inclusion (include_path='.') in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 77

Warning: include(/home/chcialem/public_html/maz/musica-sedina/includes/PEAR/dump.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 80

Warning: include(/home/chcialem/public_html/maz/musica-sedina/includes/PEAR/dump.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 80

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/chcialem/public_html/maz/musica-sedina/includes/PEAR/dump.php' for inclusion (include_path='.') in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 80

Warning: include(/home/chcialem/public_html/maz/musica-sedina/xmlrpc/files.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 83

Warning: include(/home/chcialem/public_html/maz/musica-sedina/xmlrpc/files.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 83

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/chcialem/public_html/maz/musica-sedina/xmlrpc/files.php' for inclusion (include_path='.') in /home/chcialem/public_html/maz/index.php on line 83
Politoys-M nr 552 Lamborghini Miura P 400
Ta strona używa plików cookies. (więcej informacji)

Alfa Romeo

alfa18.jpg


Politoys-M nr 552 Lamborghini Miura P 400
Modele skala 1 :43 - Mała Italia

Zaczęło się bardzo banalnie. Kiedyś w rozliczeniu dostałem modelik z starej super serii M firmy Politoys. Zawsze serce mi biło dwa razy mocniej kiedy mogłem trzymać w ręku te cacka, świadectwa tego, że można mieć fantazję i czas i zarazem nie patrzeć na koszty. W tych modelach czuć duszę i ciepło rąk, które je składały. I zawsze od małego intrygowała mnie ilość szczegółów i rozwiązań, które zastosowano w tych małych dziełach sztuki. No to co dostałem w niewielkim stopniu przypominało modelik właściwie to był tylko kadłub, ale na szczęście kompletny jeśli chodzi o klapy i drzwi. Oto co dostałem :

Na lakierze był jakiś pas namalowany  a właściwie naklejony bo po kilku ruchach wszystko to odeszło. Tak jak łatwo odeszło tak zostawiło ślady na lakierze. No cóż spirytus, żeby zmyć resztki kleju no i godzina polerowania różnymi środkami pozwoliła na to, żeby lakier wrócił do stanu z przed ingerencji jakiegoś desingera, który zamarzył sobie pasy na modelu. Niestety z kilku miejsc nie udało się pozbyć śladów, a ponieważ najważniejsza decyzja to to że model  pozostaje przy oryginalnym lakierze spowodowało, że na modelu pozostały "blizny" co jeszcze nadaje mu wartości dla mnie.Opony gumowe dawno się rozeszły, więc trzeba było coś znaleźć w odpowiednim rozmiarze. Trochę za duże stare gumy Mebetoysa nadały się choć sprawa jest ciągle otwarta. Jak znajdę lepszy rozmiar gumy będą zmienione. Koło zapasowe rozkradzione, silnik niekompletny jeden amortyzator /tak tak ten maluch ma amortyzatory na mini sprężynkach/mocno powyginany i skorodowany, żaluzja silnika powyrywana, układ wydechowy odpadł już dawno temu, listwy podprogowe przeżarła plastikowa rdza i niewiele z nich pozostało. O lusterkach też można tylko pomarzyć, Zamiast świateł były tylko puste dziury. Ot prawdziwy 50 letni wrak choć w miniaturze.No i zaczął się proces myślenia jak tu wrócić model do życia. Lakier oczyszczony opony założone i nic więcej.Udało mi się zdobyć dawcę części z obecnej epoki modelik chińskiej, choć niby włoskiej firmy Mondo. I o ile najpierw miały być przeszczepy po jakimś czasie postanowiłem, że odleje z pożyczonych części brakujące odpowiednio je przystosowując do mojego Politoysa, tak aby były dwa modele. Po dwóch miesiącach pracy udało się zrobić, wszystko co było zaplanowane.Nie wszystko jest tak jak powinno, no ale do tego potrzebny jest inny w pełni kompletny model Politoysa, żeby ściągnąć formy. Ale wszystko jest tak zrobione, że w każdej chwili można wrócić do oryginału.I tak będzie jeśli tylko będzie taka możliwość, a póki co model wygląda tak:

Po rzucie bocznym całości przejdźmy do szczegółów, bo za nie kocham te modele:

Otwieramy wszystko nie ma nic do ukrycia.....

Koło zapasowe jest  i amortyzatory już naprawione

Silnik już kompletny, odpala :) wydech też na swoim miejscu

W środku dywaniki wyprane, gałka zmiany biegów lśni nowością, kierownica również jest na swoim miejscu.....

Żaluzja silnika też na swoim miejscu, najtrudniejszy element do rekonstrukcji. Do bagażnika można schować mikroskopijne bagaże...

Może ktoś chce zajrzeć do wentylatorów chłodnicy...... proszę bardzo klapa jest jak najbardziej sprawna

Uśmiecham się do Was....trwam dalej

A teraz kilka przerobionych fotek skazanego na zapomnienie ....

Widok ogólny

To zdjęcie lubię jakoś najbardziej ...... widać na nim te bez mała 50 lat i to całkiem ładnie wyszło

A tu z swoim darczyńcą. Obydwoje żyją i mają się dobrze ....to najważniejsze

podoba mi się ten widok.....

Modelik a właściwie zabawka bo kiedyś była to zabawka to Lamborghini Miura P 400 oznaczony w katalogu producenta numerem 552 z serii M.W oryginale Miura to samochód sportowy firmy Lamborghini, zaprojektowany przez Marcello Gandiniego. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w marcu 1966. Oto dane techniczne jak podaje Wikipedia

  • silnik w układzie DOHC  V12o pojemności  3,9 l (3929 cm³), 2 zawory na cylinder
  • Układ zasilania: cztery gaźniki Weber 40 IDL3
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 82,00 mm × 62,00 mm
  • Stopień sprężania: 9,8:1
  • Moc maksymalna: 355 km (261 kW) przy 7000 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 367 /Nm przy 5100 obr/min

Osiągi

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 13,4 s
  • Prędkość maksymalna 277 km/h

Zdjęcia  oryginału zrobione w Meilenwerku jakby na zawołanie bo Miura tam była, a to bardzo rzadkie auto....

I jeszcze jedno niestety robione za szyby więc jakoś kiepska,  ale jest.....

Na koniec fotka modelu z netu w stanie idealny z pudełkiem .Mój taki nie jest, ale ma swoją historię a to najważniejsze ....

 

Fiat

023.jpg